Jak zacząć korzystać z Materiałów Leader100?

Jak zacząć korzystać z Materiałów Leader100?

Materiały Leader100 zostały stworzone dla przedszkoli, szkół podstawowych i średnich oraz całych rodzin. Ich celem jest rozwijanie u dzieci i młodzieży kluczowych kompetencji społecznych, które ukształtują ich charakter i staną się podstawą dalszego życia. Chcemy, aby polskie placówki edukacyjne były miejscami, gdzie uczniowie mogą szlifować ważne nawyki i otrzymywać potrzebne wsparcie od wychowawców i opiekunów. Z materiałów Leader100 może skorzystać każda szkoła i to w dowolnym momencie semestru. Najczęściej ma to miejsce na początku roku szkolnego (wrzesień, październik, listopad). Ważne jest jedynie, aby zacząć szlifowanie danej kompetencji od początku miesiąca.

Więcej o Leader100

Na naszej stronie znajduje się m.in. opis Programu, lista kompetencji, zasady, którymi kierujemy się w Fundacji Leader100, a także opinie uczniów i rodziców. W sumie kształtujemy 25 kompetencji na 6 poziomach wiekowych, czyli ponad 150 nawyków.

Jeśli będziecie mieli wątpliwości lub pytania dotyczące samego Programu, zapraszamy do kontaktu z zespołem Leader100. Napiszcie do nas, a my postaramy się nawiązać do wszystkich poruszonych kwestii oraz wysłać materiały dodatkowe. Można też pobrać standardową ULOTKĘ PDF z naszej strony.

Spotkanie z przedstawicielem Leader100

Jeśli natomiast jesteście już zdecydowani, aby dołączyć do rodziny Leader100, pierwszym krokiem jest zorganizowanie spotkania z przedstawicielem zespołu Fundacji – w placówce lub zdalnie. Aby ustalić konkretny termin, proponujemy kontakt mailowy (leader100@leader100.pl) lub telefoniczny – ​514 170 912.

Jak wygląda takie spotkanie? Najczęściej składa się ono z kilku etapów:

  1. Spotkanie z dyrektorem szkoły, podczas którego przedstawiciel Fundacji opowie o szczegółach współpracy i jej warunkach. Możliwe jest skorzystanie z opcji pilotażowej, z dotacją lub na stałe. Taka rozmowa zwykle trwa około 15 minut.
  2. Zaprezentowanie Programu nauczycielom i wychowawcom klas lub grup, w których planuje się jego wprowadzenie. Takie szkolenie trwa około 40 minut i jest płatne. Podczas wdrożenia przedstawiciel Fundacji postara się dokładnie opowiedzieć o kompetencjach, nawykach, materiałach oraz wsparciu, które otrzymuje kadra szkoły.
  3. Ustalenie, ile dzieci będzie brało udział w Programie. Jest to konieczne, aby wygenerować, a potem rozdać uczniom loginy do platformy internetowej Leader100, na której znajdą się przeznaczone dla nich materiały edukacyjne. Dostęp do niej będą mieli również rodzice dzieci i młodzieży, a także rodziny nauczycieli.

Jako zespół Fundacji zawsze służymy pomocą. Można do nas śmiało pisać ze wszelkimi pytaniami dotyczącymi Programu Leader100.

Leader100 nie tylko dla szkół

Chcemy, aby wszyscy uczniowie mogli rozwijać kluczowe kompetencje społeczne, dlatego przygotowaliśmy również opcję dla tych dzieci, których szkoły nie zdecydowały się na przystąpienie do Programu. Rodziców, którzy chcą, aby ich pociechy miały dostęp do przygotowanych przez nas materiałów, również zapraszamy do kontaktu. Można też wypróbować pracę nad niektórymi kompetencjami kupując kolorowy e-book w e-sklepie Leader100.online.

Mamy nadzieję, że dzięki Programowi Leader100 tak ważne kompetencje społeczne jak męstwo, przyjaźń, praca zespołowa, szczerość czy odpowiedzialność będą rozwijanie zarówno przez młodszych, jak i starszych uczniów.

Leave a Comment

Scroll to Top